Matilda Lundberg

one and two

Publicerad 2014-01-28 22:08:00 i vardag,

Har insett två saker om mig själv idag.
1. Jag är värsta tidsoptimisten. Speciellt när jag har mycket tid, exempelvis sovmorgon som på tisdagar, jag tror att jag har hur mycket tid som helst sedan inser jag när jag springer ut genom dörren att bussen gått för flera minuter sedan. Idag var dock ännu värre, när jag hade missat första bussen så tänkte jag att jag kunde gå hem och fixa det som inte hunnit fixas (håret). När jag var klar med det inser jag att jag ändå måste stressa trots att jag hade ca 15 min på mig. Fick sen veta när jag kom till skolan att våran lärare var hemma och vi hade hål till 12.15 så jag var en aning besviken över att jag ens tagit mig till skolan.
2. Min skadeglädje är så stor. Känner mig så hemsk när jag säger/tänker såhär men jag kan verkligen inte sluta skratta om någon ramlar/halkar eller bara klantar till det. Även om någon gjort sig illa så har jag riktigt svårt för att sluta. Känner mig på riktigt som ett psykfall när jag tänker på mina reaktioner. Hemsk är jag..
 
Förutom att jag lärt känna mig själv bättre så har jag idag ätit lunch på McDonalds, slutat senare än sent, och tittat på träning. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela