Matilda Lundberg

min syn på nyår

Publicerad 2014-01-01 23:46:00 i vardag,

Nytt år, huh?!
Vet inte riktigt vad jag ska skriva, gott nytt kanske? I mina ögon så är inte det här med nyår så speciellt, visst det är den 31 december, sista dagen på året men jag ser det mest som vilken annan dag som helst. Jag vet inte hur jag ska sätta ord på det jag tänker. Nyår har liksom inte någon funktion, visst folk hittar på nyårslöften och säger saker som "nytt år, nya möjligheter", sen använder de flesta det som en ursäkt för att festa extra hårt, men egentligen så kan du bestämma det där och säga det vilken dag som helst. Jag skulle liksom kunna fira nyår själv den 18:de augusti, det skulle kunna vara mitt egna nyår då jag säger "nytt år, nya möjligheter", jag skulle även kunna säga "ny dag, nya möjligheter" varje dag "g, nya möjligheter" osv. Åh alltså jag vet inte, men jag känner att datumen kanske inte spelar så stor roll utan att det är händelserna och minnena som spelar roll.
 
Jag tycker i alla fall att du alltid ska ta vara på det du har, möjligheterna, vännerna, familjen och alltid sätta upp nya mål som du själv vill nå, så att du har något att kämpa för.
 
Okej jag avslutar detta inlägg med en kort sammanfattning av det här året; 16 år.
Sanningen är att jag inte kan säga mer än det ovan kortfattat. Jag tar det i ett inlägg senare.
 
Förresten så hade jag en bra nyårsafton med en massa nya (+några gamla) och otroligt värdefulla vänner. Mycket skratt, skrik och dans till en härlig blandning av musik. 
 
Ett riktigt luddigt och konstigt inlägg blev det men jag försökte få fram något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela