Matilda Lundberg

00.23

Publicerad 2013-12-24 00:23:00 i vardag,

Det är alltså julafton nu. Som vi alla har väntat.
Har sett fram emot det trots att jag inte är någon "jul-fantast", jag trivs nästan bättre med jul utomlands med familjen.
Anledningen till varför jag inte ÄLSKAR julen så som de flesta andra gör är nog dels på grund av maten som jag i princip avskyr, nej men det enda jag tycker om på julbordet är typ potatis och bröd sen tvingar jag i mig lite annat. Men sen känner jag att hela traditionen har blivit uttjadad på något sätt, jag älskar att umgås med mina släktingar, se kalle, öppna julklappar osv, så det är inte det, men allt är så förutsägbart medan jag är mer för spontant. 
I år har jag i alla fall något att se fram emot på julbordet eftersom att min underbara mamma har fixat så att det ska finnas fläskfilé med gräddsås.
 
Det kommer trots min skeptiska inställning bli riktigt mysigt och kul!
 
På tal om något helt annat så har jag ett problem.. Kan inte välja kläder.
Vill ha kjol, men de känns för somrigt. Vill ha stickad tröja, men det känns för vardagligt. Vill ha klänning, men har ingen som jag trivs i. Vill ha jeans, men det känns för tråkigt. Ungefär så går tankarna i detta nu.
 
Jag får tänka mer i morgon och bestämma mig då.
Nu ska jag sova. sov gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela