Matilda Lundberg

Sammanfattning

Publicerad 2014-01-03 13:47:00 i vardag,

 
Så, jag sa i onsdags att jag skulle göra en sammanfattning av mitt 2013. 
Jag kan väl börja med att säga att jag har riktigt blandade tankar om det varit ett av de bättre eller ett av de sämre åren.
Jag började i alla fall 2013 på flygplanet hem från USA och bara någon dag innan så hade jag skickat in min första intresseanmälan om att åka iväg som utbytesstudent till just USA 2014/2015. Några veckor senare hade jag en intervju som gick bra. 
Om vi sedan hoppar en bit så fyllde jag 16 år, jag fick mitt första "jobb" i februari som barnvakt (jag hade varit barnvakt tidigare men endast någon timme till folk som jag känner). Var i åre och åkte slalom på både påsk- och sportlovet. Fick tillbaka första antagningsbeskedet ang gymnasievalet, jag var fjärde eller femte reserv tror jag så jag blev besatt av att höja mig i några ämnen, detta var typ i april, höjde mig med 12,5 poäng (som i slutändan inte räkte). Jag kan väl inte säga att jag är nöjd med mina betyg men med tanke på hur lite tid jag la ner på skolan så var dom väl helt okej.
Åkte på klassresa till Göteborg med min klass, vilket jag uppskattade mycket. Gick ut nian med blandade känslor, några tårar fälldes men samtidigt tittade jag framåt.
Juni var en månad då jag kände mig riktigt ensam, ingen bra månad. Jag har för mig att jag inte pratade med någon av mina vänner i princip två veckor.
Åkte till London i början av juli med min syster och mamma och hälsade på min faster. Shoppade, åt gott (Frozen yoghurt), gick, bodde på hotell och tittade på musikal. 
Efter london vet jag inte vad jag gjorde förän slutet av juli då jag spelade Umeå fotbolls festival.
27 juli var min systers 20 års dag, dagen då jag gjorde illa knät och min systers pojkvän bröt handen.
Trots olyckorna så tror jag att hon hade en bra dag.
Någon vecka senare åkte jag iväg till borås på cheerleading läger. Jag fick inte vara med något så det var kanske inte det roligaste men jag lärde känna ett gäng tjejer bättre och det vart lyckat. 
Samma dag som jag började E13A på minerva och hade lagmiddag med fotbollslaget så fick jag beskedet efter magnetröntgen om att det var korsbandet som var av i mitt knä. Det var något som påverkade mig mycket och under dagarna som kom så var jag emellanåt väldigt nere. Men eftersom att allt hände i princip samtidigt och allt var så nytt så försvann tankarna om operation och knät mycket i och med att nyfikenheten tog över. Jag fick en fin klass och trots att minerva inte var något jag egentligen hade tänkt det minsta på så vart det alldeles perfekt.
Gick igenom en operation i början av september och fick sedan börja rehab träna. 
Har haft en jobbig höst med mycket omställningar, rehab, skola, utbytesstudent ansökningar osv. 
Det som har gjort den här hösten så mycket bättre och mer minnesvärd är att jag lärt känna några otroligt fina människor som jag trivs så himla bra med och som jag tycker väldigt mycket om, plus att jag har haft min finaste familj som stöttat mig hela vägen.
 
Efter det här året så känner jag mig starkare än någonsinn, jag har gått igenom mycket men jag har ändå stått stadigt, jag har inte byrtit ihop så fort något gått fel utan jag har gjort det bästa utav saken och jag har blivit så sjukt mycket mer självsäker och självständigare. Jag är stolt över mig själv och ser fram emot det kommande året och allt vad det innebär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela